29/05
–
31/05
Tallinna Ülikoolis ja veebis
Seminar toimub inglise keeles
Maht: 24 ak/h (sh 12 tundi iseseisvat tööd), võimalik osaleda ka vaid üksikutel päevadel.
Kas juhendad doktorante või valmistud selleks rolliks? Osale rahvusvaheliselt tunnustatud teadlase professor Diana DiNitto kolmel päeval toimuvas interaktiivses seminaris, mille eesmärk on tugevdada juhendamisoskusi, suurendada enesekindlust ning toetada nii Sinu doktorantide edu kui ka isiklikku rahulolu juhendajana.
Loengute, grupiarutelude ja reflekteerivate harjutuste käigus:
- uurivatakse tõhusaid juhendamisstiile ja mentorlussuhete kujunemist
- arutatakse levinud väljakutsete üle doktorantide juhendamises ning otsitakse neile lahendusi
- tutvutakse toetavate institutsionaalsete praktikatega juhendamises
- töötatakse välja isiklik enesehoiu- ja juhendamisplaan
Osalejatelt oodatakse enne seminari kirjanduse läbi töötamist ja seminari jooksul lühikeste reflekteerivate kirjutiste esitamist valitud kirjanduse põhjal.
Palun tutvuge kirjanduse loetelu ja ülesannetega allpool.
N 29.05.2025 kell 09:30–13:30, 13:30-14:30 ühine lõuna
R 30.05.2025 kell 09:30–13:30, 13:30-14:30 ühine lõuna
L 31.05.2025 kell 09:30–13:30, 13:30-14:30 ühine lõuna
Hindamine põhineb aktiivsel osalemisel ja iseseisva töö lõpetamisel.
Kursus on avatud kõikidele doktorantide juhendajatele – osalejate arv ei ole piiratud.
Registreerumine kuni 27. maini siin!
Sisu puudutavate küsimuste korral pöörduge palun prof Merike Sisaski poole: mersi@tlu.ee
Registreerimise ja korralduslike küsimuste puhul võtke ühendust Eva Valdnaga: eva.valdna@tlu.ee | +372 6199 941
Kohustuslik kirjandus enne seminari
- BlackDeer, A. A., Gillani, B., Cohen, F., & Vogel, M. T. (2024). A tale of two mentees: Conceptualizing academic mentorship through critical systems thinking. Journal of Social Work Education, 60(4), 576-590.
- Liechty, J. M., Liao, M., & Schull, C. P. (2009). Facilitating dissertation completion and success among doctoral students in social work. Journal of Social Work Education, 45(3), 481-497.
- Rackham Graduate School. (2024). How to mentor graduate students: A guide for faculty. Ann Arbor, MI: The Regents of the University of Michigan.
Valikuline kirjandus enne seminari
- Debray, R., Dewald-Wang, E. A., & Ennis, K. K. (2024). Mentoring practices that predict doctoral student outcomes in a biological sciences cohort. PLoS ONE, 19(6). e0305367. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0305367
Peale lugemist palume kirjutada 250–500 sõna iga järgneva teema kohta:
- Positiivne juhendamiskogemus, mis sul doktorandina oli
- Positiivne juhendamiskogemus, mis sul juhendajana on olnud
- Kogemus doktorandina, kus juhendamine oleks võinud olla tõhusam
- Väljakutseid pakkunud juhendamiskogemus
- Sinu juhendamisstiil/lähenemine
Seansside vahel arutleme osalejate kirjutatu üle – kuidas muuta juhendamiskogemused tõhusamaks ja rahuldustpakkuvamaks nii juhendatavale kui ka juhendajale.
Seminari korraldab Eesti doktorikooli sotsiaalteaduste haru partner Tallinna Ülikool.